Jul på Tenerife

Storbyferie i London

Hallihallo – og endnu engang Hej til de af jer som måske stadig indimellem kigger forbi min side her eller måske endda finder interessant, det jeg skriver ! Anyway, så kan vi alle hurtigt blive enige om, at jeg simpelthen for sjældent får skrevet noget om alle de spændende sager jeg er så heldig at opleve! Derfor lover jeg ingenting om at blive bedre denne gang, som jeg ellers før har forsøgt at bilde jer ind 😉

Som i så fint kan læse og dermed regne ud, ja så siger det sig selv! Endelig blev det min tid til at holde en velfortjent ferie og en lille pause fra guidelivet. Min søde fyr og jeg havde længe haft planlagt en tur til London i 5 dage inden resten af ferien skulle nydes i Danmark omgivet af dem vi elsker mest!

Aldrig før har jeg været hverken i London eller England trods det er utrolig enkelt og billigt at hoppe på en weekendtur fra Danmark af. Eftersom jeg længe gerne har ville til det store, smukke og eftertragtede og turistede London, så glædede jeg mig helt vanvittigt til at komme afsted!

Hurtigt kan vi blive enige om også at London ikke lige er det billigste sted at tage på ferie, priserne er godt peberet! Samtidig er en storbyferie absolut heller ikke afslapning som en charterrejse til det varme syd. Heldigvis rejste vi heller ikke afsted med den tanke om ren afslapning. Selvfølgelig ville vi gerne ud og se, opleve og nyde!! Kan tilgengæld love for at vi fik trukket alt ud man kunne forestille sig af Londons populære seværdigheder og tilhørende! Uden nogen egentlig plan om hvad præcis vi skulle gøre i London havde vi ikke mange tomrum på vores ferie, men fik derimod gået tusindvis af kilometer – så stadig idag en uge efter at fødderne gør ondt 😂🙊

Vi boede i området nær Paddington lige nær Hyde Park. En fin lokation med enkelt transport, nem tilgang på fods og ikke mindst den nærmest verdenskendte shoppinggade Oxford Street på bare 15 minutter. Vores første par dage bestod meget af Londons sightseeing busser, de velkendte hop on-hop off busser. Her kom vi vidt omkring London!

Første dagen bestod bl.a på besøg til spektakulære museum Madame Tussauds! Et museum med ca 1 times kø i kulde og frost alligevel viste sig at overgå alle forventninger og være det hele værd! Voksfigurer af kendte mennesker lavet som en tro kopi og så var det ellers muligt at få taget massevis af billeder sammen med dem man synes bedst om! Min favorit var helt klart, Morgan Freeman !

Vi besøgte også Tower of London, ganske spontant, mest af alt fordi vi ikke var sikre på hvad det var. Alligevel viste det sig at være en fantastisk oplevelse hvor vi blev taget tilbage i historien!

De forskellige dage i London fandt vi også små hyggelige pubs rundt i de forskellige gader! Ofte tog det tid for os at finde noget som vi fandt interessant.  Dog er disse pubs så populære og bliver nyttigt brugt af englænderne selv i stor grad og helt anderledes end vi gør hjemme i Danmark. I England er det meget normalt at stikke forbi og få en Ale, både i arbejdstiden, men helt klart også efter fyraften og når der er fodbold! Men vi kom altså for frokost for at få det typiske Fish and Chips, Macaroni & Cheese, Pie og hvad vi nok eftertragtede mest, Ales! Det blev til en masse øl, masser god mad og ikke mindst et skønt selskab!

London Eye var vi en tur oppe i med en utrolig udsigt over London og Thames River. Et gigantisk pariserhjul om man kan sige således med kabiner man bevæger sig rundt i! En oplevelse jeg ikke vil være foruden! Nogle steder jeg var vild med er også, Westminster Abby Picadilly Circus og selvfølgelig de røde to-etagers bybusser som mange vil genkende London for.

Oplevelsen som toppede det hele var dog alligevel for mig at opleve musicalen eller teaterstykker Lion King! En oplevelse som ikke kan beskrives, men som virkelig SKAL opleves!! Så kom afsted med jer!

Ferien i London var absolut fantastisk og det bliver ikke sidste gang jeg besøger byen! Fantastisk sted, men heldigt for mig havde jeg også godt selskab med hele vejen igennem! 🇬🇧