Ferietid

ÅRET DER GIK

Så er endnu et år gået. Jeg tror vi lynhurtigt kan blive enige om at tiden den flyver afsted! Man når knap nok at se sig om efterhånden før man står på en stol og springer end i et nyt år igen. Det er jo også her ved nytårstid at det er så populært lige at se tilbage på det år som lige er gået eller retter sagt: som er fløjet afsted. Samtidig også endnu et år fuld af forskellige oplevelser og minder som man kan kigge tilbage på og som man vil kunne huske for noget specielt. Mit år 2015 var hidtil et af de bedste år i mit liv, af dem som jeg husker tydeligt hvert fald! 2015 kan man godt kalde for “Catrine’s År!”. Mit år 2015 har været fuld af nye oplevelser, drømme, udfordringer og nu fantastiske minder i min rygsæk! Jeg vil nu forsøge så smukt at berette om det år, i mit liv, som lige er gået!

7894277012_e5d77338bc_z

År 2015 blev sat igang med en fortsat nedtælning til min Guideskole med Service & Co. Jeg så ufattelig meget frem til denne tid, men eftersom at jeg havde haft bestilt det i August måned året inden, ja så var det utrolig svært at blive ved at vente! Ventetiden var utrolig nervepirrende husker jeg. Man vidste ikke rigtig hvordan man skulle forholde sig til det hele, hvad der ville hænde, hvordan det ville komme til at blive, om jeg ville synes om det og hvilken slags mennesker jeg skulle tilbringe 5 uger sammen med døgnet rundt! Samtidig var dette min store drøm som jeg endelig havde kastet mig ud i og det hele var lidt vildt og på samme tid måske endda lidt grænseoverskridende for mig.

Vupti! På nul komma fem så blev det dagen hvor jeg skulle rejse afsted! Jeg husker det som var det igår. Typisk mig, så ventede jeg selvfølgelig med at pakke min kuffert til selve rejsedagen da jeg først skulle afsted hen af eftermiddagen. Desværre blev flyet aflyst og man stod lidt på bar grund og vidste ingenting. Jeg så min guideskole forsvinde lige for øjnene af mig og til at begynde med blev jeg bare stresset og pakkede min kuffert uden at tænke, blot for at være forberedt på hvad som helst. Heldigvis kom vi afsted samme dag med et andet fly fra en anden lufthavn.

Følelsen at mødes i Barcelona Airport med så mange ukendte unge mennesker af alle typer og afstøbninger var en ret fed oplevelse. Allerede fra start blev der minglet og stemningen var høj på vej til “skolehotellet” i Pineda De Mar. Allerede her var jeg klar over at det var min bedste beslutning nogensinde og at jeg allerede på daværende tidspunkt havde det helt fantastisk med samtlige elever/kollegaer.

11157373_10206301912203945_4378429751990588919_o

Guideskolen var ikke kun sjov og ballade! En ubeskrivelig, fantastisk og enorm lærerig skole uden lige! Dagene var lange og der blev knoklet på i alle undervisninger og alle viste en kæmpe indsats og havde den rette indstilling og et fantastisk gå-på-mod! Vores instruktører var utrolig dygtige og engagerede – ikke kun i undervisningen, men også udenfor lokalerne. De viste også enorm stor interesse for os alle 86 elever hver især. Kæmpe store ros og respekt til dem!! For at formå at kunne gøre undervisning så anderledes, så interessant, så hyggelig, morsom, genial og helt og aldeles lærerig!
På Service & Co bliver man ikke kun uddannet rejseleder! Man finder helt ind til sit indre jeg og lærer så meget, ikke blot om en selv, men også om andre mennesker! Man udvikler sig helt sindssygt på alle tænkelige samt utænkelige måder! Man får mere gå-på-mod, mere tiltro til sig selv og selvfølgelig mere viden! Udover dette lærer man at arbejde sammen som et Team! Vigtigst af alt eller vigtigst for mig – at tro på sig selv! Man kan virkelig godt hvad man vil! Før kunne jeg ikke stå på en scene eller foran andre folk og tale og berette om noget uden at gå i sort og føle mig usikker på benene. Nu kan jeg! Stor tak hele vejen til mine skønne guide-venner og instruktører og ikke mindst min egen indsats! Den hidtil bedste oplevelse i mit liv og noget som jeg aldrig nogensinde i mit liv ville glemme. Service & Co kan helt klart anbefales!
#vennerforlivet #jegkanjegviljeggør !!

På Guideskolen overgik jeg selv mine egne forventninger i høj grad! Jeg bestod alle mine eksamener ovenikøbet med fantastiske karakterer! Jeg endte min guideskole med en jobsamtale for Star Tour. Jeg husker hvordan mine arme og ben rystede inden samtalen, men med troen på mig selv så rev jeg mig selv i nakkehårene og besejrede mig til et job hos Star Tour! Jeg var lykkelig da jeg modtog beskeden om at de gerne ville have mig i jobbet som serviceguide og med destinationen Phuket, Thailand. Bedre kunne det absolut ikke blive!

I Juni var jeg så heldig at få lov at tage med K-Rejser til Le Mans! Egentlig ikke noget jeg havde forudset jeg skulle prøve, men muligheden opstod og jeg elsker jo udfordringer og oplevelser! Derfor tog jeg afsted som busguide mod det Franske som Smølf! Turen derned tog rundt regnet 20 timer og mit job var at servere mad og drikkevare til alle de flinke gæster som jeg havde på bussen! Hvis der er noget jeg mestrer den dag idag, så er det bestemt at gå op og ned af trapper i en bus! Super fed oplevelse at få her og en skøn stemning der var i min bus også! Ved ankomst i Frankrig blev jeg indlogeret i et lille Iglo-telt hvorefter jeg blev vist rundt på B-Kamp hvor jeg skulle arbejde som frivillig i baren i teltet. Utrolige hyggelige dage hernede med nogle dejlige venner hjemmefra, men især også til alle de frivillige Smølfer dernede som blev min helt nye familie! Sikke en stemning der kunne være på pladsen døgnet rundt og sikke et sammenhold der kunne opstå på ganske kort tid blandt så mange mennesker! Men med god tilgang til tingene, et stort smil og højt humør – så kan vi klare alt! Jeg var selvfølgelig også så heldig at få oplevet Le Mans helt tæt på! At gå rundt om banen ved startområdet, se, mærke og især høre bilerne suse forbi er en følelse man ikke kan sætte ord på, men derimod en følelse som absolut skal opleves! Jeg er hvert fald glad for at have fået denne oplevelse med i rygsækken og forhåbentlig bliver det ikke sidste gang at jeg vil opleve dette. Her vil jeg blot takke alle mine Med-Smølfer for godt samarbejde, højt humor, high-fives, Team-Spirit og hvad der ellers hører med! #kærlighedoghåndcreme

I Juli måned drog min mor og jeg på vores sommerferie sammen inden jeg skulle rejse afsted mod Thailand som rejseleder! Som altid tog vi til utrolig Icmeler i Tyrkiet som efterhånden er blevet vores andet hjem og som vi altid returnerer til trods det vi har haft talt om andre muligheder. Dog er vi vel lidt vanemennesker, så når man ved at noget er godt, jamen så vender man også tilbage1 Icmeler er også det sted hvor vi virkelig kan stresse af fra hverdagens støj og ikke tænke på andet end at nyde! Samtidig føler vi os super godt hjemme og godt tilpas! Vi kan sagtens sidde en hel dag på balkonen med bjergene som udsigt og spille yatzy en hél dag – for det synes vi er hyggeligt! Vi nød denne ferie helt ud til tåspidserne! Så meget som det overhovedet var muligt og lige lidt mere til! Vi havde endnu en uforglemmelig ferie med en masse dejlige ferieminder, cocktails, tequila-shots, solbadning, god mad, grineflips og knap så meget søvn! Tak til min mor for altid at være så lækker! #morogdatternårdeterbedst

12304331_10207616064821087_8100895345898859610_o

Det blev slut juli! Jeg kom lige hjem fra min ferie, fik vasket mit tøj og pakket kufferten igen, fik sagt farvel til familie og venner hjemme i det lille Danmark og vendte snuden ud i den store verden! Jeg husker stadig da jeg sted ud af flyet i Phuket Airport, hvilke følelser der gik gennem kroppen og hvilke tanker. Endelig var jeg hvor jeg ønskede at være allermest. I mit rette element! De første uger havde jeg en hel del at lære og se! Jeg kom stille og roligt ind i alle tingene og livet som guide eftersom Phuket er en lille destination at rejse til under sommeren. Jeg har nu befundet mig her på skønne Phuket i Thailand i næsten 6 måneder allerede. Jeg kan næsten ikke sige andet end at jeg elsker det! Ikke blot destinationen her og alt hvad Phuket har at byde på. Derudover er det bestemt også arbejdet! Jeg er fuldstændig bidt af det og jeg er utrolig glad for det jeg laver! Super fedt at finde det arbejde som man er så glad ved som jeg er. At stå op hver evig eneste morgen og være glad for at tage på arbejde! En dag i dette arbejde ligner stort set aldrig hinanden da du ikke har nogen fornemmelse af hvad dagen kommer til at byde på. Man står konstant over for nye udfordringer og jeg er helt igennem vild med det! Det var ikke kun Service & Co som udviklede mig, nej – det gør jobbet som rejseleder bestemt også! Selvfølgelig har man dage hvor man savner familien eller vennerne derhjemme lidt, men jeg har så meget hernede. Fantastiske venner/kollegaer omkring mig som jeg kan lave alt med. God stemning, høj energi, gode minder, en masse gak og gøjl og hvad der ellers hører til. Dette er ikke blot et arbejde for mig, det er en livsstil. Til tider kan det godt være hårdt, men det er en del af det hele! At have nogle gode kollegaer omkring sig – en god team spirit, så sidder den lige i skabet!!

Mit år 2015 har absolut været det bedste år i mit liv hidtil! Alt hvad der er sket i løbet af året, alle de oplevelser jeg har fået med i rygsækken, al lærering og erfaring og ikke midst udvikling! Utrolig spændende og helt unikt! Svært at sætte ord på! Men gud hvor er jeg glad for det hele! Service & Co samt mine venner derfra har været med til at skabe alt det her for mig! Alting er muligt – så længe man selv vil og ønsker det!
Jeg ønsker jer alle et rigtig dejligt nytår!